SGO (czyli Samodzielna Grupa Operacyjna) to wyjazd, który Kursanci od początku do końca organizują samodzielnie!
Poniżej przedstawiamy kilka ogólnych założeń, którymi powinniście się kierować przygotowując SGO.
Miejsce: góry (i pogórza), najlepiej na terenie uprawnień.
Charakter wyjazdu: pieszy.
Termin: dowolny w trzeciej części kursu - do przejścia letniego (ewentualnie w drugiej części kursu).
Czas trwania: dwa pełne dni na wyjeździe.
Ilość kursantów wspólnie organizujących wyjazd: jeden lub dwóch.
Ilość uczestników: przy 1 organizatorze - min. 3 uczestników, przy 2 organizatorach - min. 4 uczestników.
Noclegi: pełna dowolność.
Przed wyjazdem: Co najmniej na tydzień przed planowaną wycieczką każda z ekip wysyła mailem na adres: kurs [małpa] skpb.waw.pl plan do zatwierdzenia, tak żeby był czas na ewentualną korektę. Plan musi być zatwierdzony, by SGO uznać za zaliczone.
W planie powinny się znaleźć:
- program wycieczki (zwiedzanie, trasa, etc.),
- miejsca planowanych noclegów,
- informacje podawane uczestnikom wycieczki: godzina i miejsce zbiórki, jadłospis (w tym ilość jedzenia na osobę i informacje co zabrać z domu), spis sprzętu indywidualnego dla uczestników (w tym zawartość apteczki osobistej),
- spis sprzętu grupowego (w tym zawartość apteczki grupowej).
Po powrocie: Kursanci zdają relację z wyjazdu. Sprawozdania należy przesłać na adres kurs [małpa] skpb.waw.pl maksymalnie dwa tygodnie po wycieczce.
Powinny się w nim znaleźć:
- opis tego co się udało zobaczyć,
- jak przebiegła realizacja planu w stosunku do założeń,
- zdjęcia.
Przykładowe sprawozdanie można znaleźć tu.
W celu zaliczenia SGO należy:
- zrealizować wycieczkę wg programu zatwierdzonego przez Kierownictwo Kursu,
- spełnić minima odnośnie czasu trwania SGO i liczby uczestników,
- przesłać relację z wyjazdu.
Czekamy na Wasze plany SGO i już teraz życzymy udanych wyjazdów!
Kierownictwo Kursu