Regulamin w wersji PDF do pobrania znajduje się tutaj.
Regulamin
V Nocne Manewry SKPB
21-22 listopada, ok. Warszawy
I. Organizator i zespół organizacyjny
Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie (www.skpb.waw.pl)
Kierownik imprezy: Jarosław Chodkowski “Chrupek” [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.]
Sędzia Główny: Marek “White” Białowąs PInO 592 [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.]
Budowniczowie tras
kat. Himalajska - Krzysiek Lisak
kat. Alpejska 1 - Marek Białowąs “White”
kat. Alpejska 2 - Mariusz Pietrzak “Dzidek”
kat. Tatrzańska 1 - Adam Panasik
kat. Tatrzańska 2 - Magda Maszewska "Szefowa"
kat. Beskidzka 1 - Szymon Kaczmarczyk
kat. Beskidzka 2 - Paweł Łodziński “Pingwin”
oraz liczne grono przewodników i sympatyków SKPB :)
II. Termin i miejsce imprezy
21-22 listopada (noc z soboty na niedzielę), okolice Warszawy
III. Forma
Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.
Kategoria “Himalajska” - zespoły 1-3 osobowe (w razie wygranej nagrody będą dla max 2 uczestników)
Kategorie “Alpejska 1” i “Alpejska 2” - zespoły 1-3 osobowe (w razie wygranej nagrody będą dla max 2 uczestników)
Kategorie “Tatrzańska 1” i “Tatrzańska 2” - zespoły 1-5 osobowe (w razie wygranej nagrody będą dla max 2 uczestników)
Kategorie “Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” - zespoły 1-7 osobowe (w razie wygranej nagrody będą dla max 2 uczestników)
Kolejność odbierania nagród: Himalajska, Alpejska 1, Alpejska 2, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Beskidzka 1, Beskidzka 2.
IV. Punktacja i sędziowanie
Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z „Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”. Nie dotyczy to sposobu obliczania limitów czasowych (specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity, niż we wspomnianym dokumencie, jako że mapy nie są przekształcone), jednakże limity będą dostosowane do długości i stopnia trudności tras tak, by ich pokonanie było możliwe w tempie marszu. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.
V. Kategorie startowe
“Himalajska” - dla wyjadaczy orienteeringu, ludzi którzy nie raz mieli do czynienia z mapą i kompasem w nocy. Punkty kontrolne w miejscach trudno dostępnych, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona. Długość trasy to ok. 22km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie min. 30 km). Limit zespołów: 30
“Alpejska 1” i “Alpejska 2” – dla zaawansowanych, ludzie którzy pewnie czują się z mapą i kompasem za dnia i chcą spróbować swoich sił nocą. Punkty kontrolne w miejscach trudno dostępnych (wymagana umiejętność odczytywania rzeźby terenu), punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Długość trasy to ok. 18km w linii prostej powietrznej między punktami ( w praktyce wyjdzie min. 25km). Limit zespołów: 40
“Tatrzańska 1” i “Tatrzańska 2” – dla średniozaawansowanych, ludzie którzy pewnie czują się z mapą i kompasem za dnia i chcą spróbować swoich sił nocą. Punkty kontrolne w miejscach trudniej dostępnych, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona.Długość trasy to ok. 15km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie min. 20 km). Limit zespołów: 40
Na trasach Himalajska, Alpejska i Tatrzańska będzie ognisko z nieobowiązkową godziną “stopczasu” (szczegóły niżej).
“Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” – dla osób początkujących i mniej zaawansowanych, które chcą podszkolić swoje umiejętności lub po prostu spędzić noc w lesie. Dość oczywiste punkty kontrolne, punkty stowarzyszone bardzo sporadycznie, mapa nie będzie przekształcona. Mapa względnie aktualna, trasa prowadzi głównie drogami. Meta trasy jest na ognisku. Długość trasy to ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie ok. 15km). Limit zespołów: 40
VI. Baza i biuro zawodów
Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie podane w dzień zawodów o godzinie 9.00 na stronie zawodów oraz za pośrednictwem adresów e-mail kapitanów zapisanych zespołów.
VII. Dojazd
Baza będzie znajdować się nie dalej niż 1,5 godziny podróży komunikacją publiczną z centrum Warszawy. Proponowany sposób dojazdu (wraz z mapką) zostanie zamieszczony na stronie wraz z informacją o położeniu bazy.
VIII. Ekwipunek obowiązkowy
obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),
- obowiązkowo obuwie (kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w bazie,
- obowiązkowo jeden sprawny w czasie zawodów telefon na zespół (podany przy rejestracji)
- można wziąć śpiwór i/lub karimatę do posiedzenia przy ognisku i przespania się w szkole.
IX. Ognisko
W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe. Meta tras “Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” będzie na ognisku, skąd w dowolnym momencie będzie można udać się do położonej niedaleko bazy zawodów.
X. Wpisowe
Wpiowe należy wpłacić na rachunek:
05 2130 0004 2001 0380 3475 0008
tytułem: [nazwa zespołu], [adres e-mail podany przy zapisie]
odbiorca: Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie, ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa
nie później niż w ciągu 3 dni kalendarzowych od momentu zapisania się, jednak nie później niż ostatniego dnia zapisów.
Wysokość wpisowego to 30 zł od każdego uczestnika. Opłata jest bezzwrotna.
XI. Zgłoszenia
Zapisy trwają od 8 października godz. 8:00 do 18 listopada do godz. 23:59 za pomocą formularza internetowego (link do formularza zapisów dostępny na stronie zawodów - http://skpb.waw.pl/manewry/2015).
Istnieje możliwość rezerwacji “późnej minuty startowej” - szczegóły w formularzu.
19 listopada w witrynie zawodów opublikowana zostanie lista startowa (wraz z minutami startowymi). W razie wyczerpania limitów miejsc w poszczególnych kategoriach zapisy mogą zakończyć się wcześniej.
Osoby niepełnoletnie mogą startować tylko pod opieką osób pełnoletnich po złożeniu odpowiedniego oświadczenia pisemnego w sekretariacie zawodów (oświadczenie do pobrania) wraz z podpisami prawnych opiekunów.
W sprawach związanych ze zgłoszeniami (zmiana, rezygnacja), proszę o kontakt z Kierownikiem Zawodów.
XII. Koszulki
Zapisy na koszulki prowadzone są oddzielnie za pomocą formularza dostępnego na stronie zawodów. Koszulki będą wydawane w sekretariacie w Bazie Zawodów. Opłata za koszulkę jest bezzwrotna. Zapisy na koszulki zostaną zamknięte wcześniej niż zapisy na zawody.
XIII. Świadczenia
- mapa i komplet materiałów startowych dla każdego uczestnika
- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii
- nagrody do rozlosowania wśród wszystkich uczestników (uzależnione od hojności sponsorów)
- protokół w formie elektronicznej
- ciepła herbata w bazie
- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych
- ognisko z godziną "stopczasu" dla wybranych tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem, napić się herbaty
- potwierdzenie punktów do OInO i OTP
- naklejka zawodów
- świeże powietrze (dużo)
- dobra zabawa
- inne nieujawnione i nieznane jeszcze nawet organizatorowi.
XIV. Postanowienia końcowe
-
Zawody odbędą się bez względu na pogodę.
-
Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
-
Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.
-
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.
-
Za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.
-
Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zakazane i grozi dyskwalifikacją (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach).
-
Uczestników imprezy “V Nocne Manewry SKPB” obowiązuje zakaz spożywania alkoholu.
Akceptacja postanowień Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku oraz wypowiedzi Uczestników utrwalonych na zdjęciach i filmach zrealizowanych w okresie trwania “VNocneManewrySKPB”, – od 21.11.2015 r. do 22.11.2015 r. i związanych z realizacją zawodów przez Organizatora. Wyżej wymieniona zgoda jest udzielana na czas trwania imprezy oraz bezterminowo po jej zakończeniu, bez ograniczeń terytorialnych, dla działań promocyjnych, informujących o kampanii „Nocne Manewry SKPB”, w tym w: materiałach video, na stronach internetowych, w sprawozdaniach, planszach i raportach okresowych, ulotkach informujących o programie oraz innych działaniach Public Relations.