Manewry oczami uczestników

Blog "Zorientowana" - relacja członka zespołu  "Kiedy oczy ślipną" cz1 (Byle do pit-stopu!) , cz2 (Za górami, za lasami...) i cz.3 (A ja taka nieuczesana!) - trasa Alpejska

"Run Jaro Run" - relacja Jarosława Rupiewicza członka zespołu " Melanż na murku" - trasa Beskidzka 2

 

 

Listy startowe

Publikujemy listy startowe. Od tego momentu wszelkich zmian osobowych w drużynach (dodanie uczestnika, zamiana uczestnika) dokonujemy już tylko w Bazie Zawodów.

UWAGA! 

Na start tras Himalajska, Alpejska 1, Alpejska 2, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2 dowozi autokar. Sprawdźcie na listach o której odjeżdża Wasz autokar aby stawić się w Bazie odpowiednio wcześniej!! 

Trasa Himalajska 

Trasa Alpejska 1

Trasa Alpejska 2

Trasa Tatrzańska 1 

Trasa Tatrzańska 2

Start tras Beskidzka 1, Beskidzka 2 jest oddalony od szkoły ok. 20 minut piechotą (1400m). Mapkę dojściową dostaniecie w komunikacie technicznym w Sekretariacie. 

Trasa Beskidzka 1 

Trasa Beskidzka 2

Baza Zawodów

Bazą V Nocnych Manewrów SKPB 2015 jest  jest Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Pilawie

ul. Leśna 2, 08-440 Pilawa

LINK DO GOOGLE MAPS

Dojazd do Bazy

Samochodem:

Uwaga NIE zapewniamy miejsc parkingowych.

Prosimy o stosowanie zasad ruchu drogowego oraz nie blokowanie wjazdów na posesje mieszkańców.

Pociągiem:

Dojście od stacji kolejowej do bazy zawodów to około 10 minut.

 

Kliknij na link po więcej szczegółów.

Czytaj więcej...

Zapisy

Formularz zapisów jest dostępny pod poniższym linkiem. Zapisy trwają do wyczerpania miejsc, jednak nie dłużej niż do 18 listopada do godziny 23:59. 

Jeśli jakiejś trasy brakuje w formularzu, to limit miejsc został na niej już osiągnięty. Ilość zespołów zgłoszonych na poszczególne trasy można sprawdzić w zakładce 'Zgłoszone zespoły'

Jeśli cokolwiek w formularzu zgłoszeniowym jest błędne -  odpowiedz na maila potwierdzającego zgłoszenie

lub napisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

>>> ZAPISY <<<

Harmonogram Zawodów

Czwartek 19.11 (wieczorem) - opublikowanie list startowych 

Piątek - 20.11 (wieczorem) - szczegółowy harmonogram imprezy

Sobota 21.11 / Niedziela 22.11

9:00 - Upublicznienie Bazy Zawodów 

15:00 - Otwarcie Sekretariatu

16:00 - Oficjalne rozpoczęcie Zawodów 

16:30 - Odjazd pierwszego autokaru nq start tras H,  A2

16:35 - Odjazd pierwszego autokaru na start tras T1, T2, A1

17:00 - "Minuta zero" - start wszystkich kategorii 

22:00-07:30 Meta, wstępne wyniki 

7.00 - zamknięcie mety

08:00 - Uroczyste zamknięcie imprezy, rozdanie dyplomów, nagórd.

Regulamin zawodów

Regulamin w wersji PDF do pobrania znajduje się tutaj. 

 

Regulamin

 

V Nocne Manewry SKPB

21-22 listopada, ok. Warszawy

I. Organizator i zespół organizacyjny

 

Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie (www.skpb.waw.pl)

Kierownik imprezy: Jarosław Chodkowski “Chrupek” [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.]

Sędzia Główny: Marek “White” Białowąs PInO 592 [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.]

 

Budowniczowie tras

 

kat. Himalajska - Krzysiek Lisak

kat. Alpejska 1 - Marek Białowąs “White”

kat. Alpejska 2 - Mariusz Pietrzak “Dzidek”

kat. Tatrzańska 1 - Adam Panasik

kat. Tatrzańska 2 - Magda Maszewska "Szefowa"

kat. Beskidzka 1 - Szymon Kaczmarczyk

kat. Beskidzka 2 - Paweł Łodziński “Pingwin”

oraz liczne grono przewodników i sympatyków SKPB :)

II. Termin i miejsce imprezy

 

21-22 listopada (noc z soboty na niedzielę), okolice Warszawy

 

III. Forma

 

Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.

 

Kategoria “Himalajska” - zespoły 1-3 osobowe (w razie wygranej nagrody będą dla max 2 uczestników)

Kategorie “Alpejska 1” i “Alpejska 2” - zespoły 1-3 osobowe (w razie wygranej nagrody będą dla max 2 uczestników)

Kategorie “Tatrzańska 1” i “Tatrzańska 2” - zespoły 1-5 osobowe (w razie wygranej nagrody będą dla max 2 uczestników)

Kategorie “Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” - zespoły 1-7 osobowe (w razie wygranej nagrody będą dla max 2 uczestników)

 

Kolejność odbierania nagród: Himalajska, Alpejska 1, Alpejska 2, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Beskidzka 1, Beskidzka 2.

 

IV. Punktacja i sędziowanie

 

Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z „Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”. Nie dotyczy to sposobu obliczania limitów czasowych (specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity, niż we wspomnianym dokumencie, jako że mapy nie są przekształcone), jednakże limity będą dostosowane do długości i stopnia trudności tras tak, by ich pokonanie było możliwe w tempie marszu. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.

 

V. Kategorie startowe

 

“Himalajska” -  dla wyjadaczy orienteeringu, ludzi którzy nie raz mieli do czynienia z mapą i kompasem w nocy. Punkty kontrolne w miejscach trudno dostępnych, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona. Długość trasy to ok. 22km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie min. 30 km). Limit zespołów: 30

 

Alpejska 1” i “Alpejska 2” – dla zaawansowanych, ludzie którzy pewnie czują się z mapą i kompasem za dnia i chcą spróbować swoich sił nocą. Punkty kontrolne w miejscach trudno dostępnych (wymagana umiejętność odczytywania rzeźby terenu), punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Długość trasy to ok. 18km w linii prostej powietrznej między punktami ( w praktyce wyjdzie min. 25km). Limit zespołów: 40

 

Tatrzańska 1” i “Tatrzańska 2” – dla średniozaawansowanych, ludzie którzy pewnie czują się z mapą i kompasem za dnia i chcą spróbować swoich sił nocą. Punkty kontrolne w miejscach trudniej dostępnych, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona.Długość trasy to ok. 15km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie min. 20 km).  Limit zespołów: 40

 

Na trasach Himalajska, Alpejska i Tatrzańska będzie ognisko z nieobowiązkową godziną “stopczasu” (szczegóły niżej).

 

Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” – dla osób początkujących i mniej zaawansowanych, które chcą podszkolić swoje umiejętności lub po prostu spędzić noc w lesie. Dość oczywiste punkty kontrolne, punkty stowarzyszone bardzo sporadycznie, mapa nie będzie przekształcona. Mapa względnie aktualna, trasa prowadzi głównie drogami. Meta trasy jest na ognisku. Długość trasy to ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie ok. 15km). Limit zespołów: 40

VI. Baza i biuro zawodów

 

Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie podane w dzień zawodów o godzinie 9.00 na stronie zawodów oraz za pośrednictwem adresów e-mail kapitanów zapisanych zespołów.

 

VII. Dojazd

 

Baza będzie znajdować się nie dalej niż 1,5 godziny podróży komunikacją publiczną z centrum Warszawy. Proponowany sposób dojazdu (wraz z mapką) zostanie zamieszczony na stronie wraz z informacją o położeniu bazy.

 

VIII. Ekwipunek obowiązkowy

 

obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),

- obowiązkowo obuwie (kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w bazie,

- obowiązkowo jeden sprawny w czasie zawodów telefon na zespół (podany przy rejestracji)

- można wziąć śpiwór i/lub karimatę do posiedzenia przy ognisku i przespania się w szkole.

 

IX. Ognisko

 

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe. Meta tras “Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” będzie na ognisku, skąd w dowolnym momencie będzie można udać się do położonej niedaleko bazy zawodów.

 

X. Wpisowe

Wpiowe należy wpłacić na rachunek:

 

05 2130 0004 2001 0380 3475 0008

 

tytułem: [nazwa zespołu], [adres e-mail podany przy zapisie]

odbiorca: Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie, ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa

 

nie później niż w ciągu 3 dni kalendarzowych od momentu zapisania się, jednak nie później niż ostatniego dnia zapisów.

Wysokość wpisowego to 30 zł od każdego uczestnika. Opłata jest bezzwrotna.

 

XI. Zgłoszenia

 

Zapisy trwają od 8 października godz. 8:00 do 18 listopada do godz. 23:59 za pomocą formularza internetowego (link do formularza zapisów dostępny na stronie zawodów - http://skpb.waw.pl/manewry/2015).

Istnieje możliwość rezerwacji “późnej minuty startowej” - szczegóły w formularzu.

19 listopada w witrynie zawodów opublikowana zostanie lista startowa (wraz z minutami startowymi). W razie wyczerpania limitów miejsc w poszczególnych kategoriach zapisy mogą zakończyć się wcześniej.

Osoby niepełnoletnie mogą startować tylko pod opieką osób pełnoletnich po złożeniu odpowiedniego oświadczenia pisemnego w sekretariacie zawodów (oświadczenie do pobrania) wraz z podpisami prawnych opiekunów.

W sprawach związanych ze zgłoszeniami (zmiana, rezygnacja), proszę o kontakt z Kierownikiem Zawodów.

 

XII. Koszulki

 

Zapisy na koszulki prowadzone są oddzielnie za pomocą formularza dostępnego na stronie zawodów. Koszulki będą wydawane w sekretariacie w Bazie Zawodów. Opłata za koszulkę jest bezzwrotna. Zapisy na koszulki zostaną zamknięte wcześniej niż zapisy na zawody.

 

XIII. Świadczenia

 

- mapa i komplet materiałów startowych dla każdego uczestnika

- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii

- nagrody do rozlosowania wśród wszystkich uczestników (uzależnione od hojności sponsorów)

- protokół w formie elektronicznej

- ciepła herbata w bazie

- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych

- ognisko z godziną "stopczasu" dla wybranych  tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem, napić się herbaty

- potwierdzenie punktów do OInO i OTP

- naklejka zawodów

- świeże powietrze (dużo)

- dobra zabawa

- inne nieujawnione i nieznane jeszcze nawet organizatorowi.

 

XIV. Postanowienia końcowe

 

  • Zawody odbędą się bez względu na pogodę.

  • Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.

  • Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.

  • Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.

  • Za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.

  • Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zakazane i grozi dyskwalifikacją (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach).

  • Uczestników imprezy “V Nocne Manewry SKPB” obowiązuje zakaz spożywania alkoholu.

Akceptacja postanowień Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku oraz wypowiedzi Uczestników utrwalonych na zdjęciach i filmach zrealizowanych w okresie trwania “VNocneManewrySKPB”, – od 21.11.2015 r. do 22.11.2015 r. i związanych z realizacją  zawodów przez Organizatora. Wyżej wymieniona zgoda jest udzielana na czas trwania imprezy oraz bezterminowo po jej zakończeniu, bez ograniczeń terytorialnych, dla działań promocyjnych, informujących o kampanii „Nocne Manewry SKPB”, w tym w: materiałach video, na stronach internetowych, w sprawozdaniach, planszach i raportach okresowych, ulotkach informujących o programie oraz innych działaniach Public Relations.

Nocne Manewry - o co w tym chodzi?

Czas i miejsce 

Zawody odbędą się w nocy z soboty na niedzielę (21 na 22 listopada).  Baza zawodów będzie położona w okolicach Warszawy. Dokładna lokalizacja jest tajna i zostanie ujawniona w dniu zawodów o godzinie 9:00 na stronie zawodów oraz mailowo do zapisanych uczestników. Do bazy będzie można dojechać samochodem lub komunikacją publiczną (przejazd z centrum Warszawy zajmie nie dłużej niż 1,5h). 

Bazą zawodów będzie szkoła, gdzie chętni uczestnicy po ukończonych zawodach będą mogli przenocować w warunkach turystycznych na sali gimanstycznej. Osoby nocujące powinny zabrać ze sobą karimatę oraz śpiwór, które na czas zawodów będzie można zostawić w bazie. 

O co w tym wszystkim chodzi?

Zawodnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami. Celem zespołu jest odnalezienie w terenie punktów z mapy w ustalonym limicie czasu. Limit czasu jest tak dobrany, aby każdy zawodnik w tempie spacerowo-marszowym i nie gubiąc się zanadto dotarł na metę. Punkty kontrolne w terenie to miejsca charakterystyczne np. szczyt górki, dołek, skrzyżowanie dróg leśnych. W miejscu charakterystycznym znajduje sie tzw. lampion z kodem, który zawodnicy nanoszą na swoją kartę startową za pomocą kredki umieszczonej z lampionem. Aby odnalezienie właściwych punktów stanowiło wyzwanie, w okolicy rozstawione są tzw. "punkty stowarzyszone". Za potwierdzenie punktów stowarzyszonych zawodnicy otrzymuję punkty karne. 

Na jednym z punktów jest ognisko, na którym zawodnicy mogą odpocząć, zjeść kiełbaskę i napić się gorącej herbaty. W zależności od wybranej trasy ognisko może być  metą lub  wyznaczać mniej więcej połowę trasy. 

Punkty karne

Za bezbłędnie pokonaną trasę w limice czasu zespół dostaje 0 punktów karnych.  Za każde "przewinienie" zawodnicy otrzymują odpowiednią ilość punktów karnych, np. 

  • 25 p.k. - potwierdzenie punktu stowarzyszonego 
  • 10 p.k. - zmiana potwierdzenia 
  • 30 p.k. - pozostawienie wolnej kratki 
  • 1 p.k.  - za każdą minutę powyżej czasu podstawowego, a w limicie spóźnień
  • 10 p.k. - za każdą minutę po limicie spóźnień

Szczegółowe zasady i punktację zawiera dokument "Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK"

Kategorie startowe

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach w jednej z czterech kategorii: 

  • Beskidzka - zalecana dla osób początkujących (trasa wiedzie głównie drogami leśnymi, długość trasy ok 15 km, zespoły 1-7 osobowe)
  • Tatrzańska - dla średniozaawansowanych ( długość trasy ok 20 km, zespoły 1-5 osobowe)
  • Alpejska - dla zaawansowanych (długość trasy ok 25 km, zespoły 1-3 osobowe)
  • Himalajska - dla wyjadaczy orienteeringu (długośc trasy ok 30 km, zespoły 1-3 osobowe)

Nagrody 

Zawody wygrywa zespół, który pokona trasę z najmniejszą ilością punktów karnych. Zwycięzkie drużyny otrzymają pamiątkowy dyplom oraz nagrody.  Wśród osób obecnych na zakończeniu rozlosujemy nagrody :) 

Rejestracja 

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach. Zapisy prowadzone są przez formularz na stronie zawodów. Zapisy rozpoczęły się i potrwają do 18 listopada  23:59 (lub do wyczerpania miejsc na poszczególnych kategoriach). Chętni mogą również zakupić pamiątkową koszulkę - zapisy zbieramy do 9 listopada. 

Wpisowe 

Udział w imprezie jest odpłatny i wynosi 30zł od uczestnika. Zawody organizowane są non-profit - pieniądze pozyskane z opłat pokrywają koszty organizacji imprezy. Organizator imprezy - Studenckie Koło Przewodnikó Beskidzkich jest organizacją pożytku publicznego. 

Przykładowe mapy

  • mapa dla osób rozpoczynających przygodę z marszami na orientację  (całość)
  • mapa dla osób, które czują się pewnie w nocy i chcą spróbować swoich sił w nocy (część 1 i część 2)
  • mapa dla wyjadaczy orienteeringu i szukających wyzwań (część 1 i część 2)

Poprzednie edycje imprezy

  • 2011r. -  Chrosna, ok. 170 zawodników 
  • 2012r. - Pułtusk, ok. 300 zawodników 
  • 2013r. - Sadowne, ok. 550 zawodników
  • 2014r. - Stanisławów Pierwszy, ok. 650 zawodników