Listy startowe

Publikujemy listy startowe. Od tego momentu wszelkie zmiany w składzie zespołu będą nanoszone tylko w Sekretariacie Zawodów. 

Prosimy o sprawdzenie minuty startowej oraz w przypadku tras: Himalajska, Alpejska, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2 i Tatrzańska 3 godzinę odjazdu autokaru na start oraz zaplanowanie przyjazdu do Bazy Zawodów odpowiednio wcześniej. Trasy Beskidzka 1 i Beskidzka 2 startują w pobliżu Bazy Zawodów (trzeba będzie dojść na start ok. 1,5km, czyli z Bazy wyjść ok. 10-15 minut wcześniej przed Waszą minutą startową).

Pamiętajcie, że każdy zespół musi zameldować się przed startem w Sekretariacie Zawodów (który będzie czynny od godz. 15:00) i odebrać m.in. kartę startową. Prosimy o uzupełnienie brakujących opłat za start - na listach startowych opublikowanych na tej stronie nie będą już aktualizowane statusy wpłat. Status wpłat możecie sprawdzić tutaj: http://www.skpb.waw.pl/wyjazdy/manewry/2016/o-manewrach/3068-zgloszone-zespoly.html (wpłaty sprawdzamy teraz codziennie po 20tej). 

Trasa Beskidzka 1 

Trasa Beskidzka 2 

Trasa Tatrzańska 1 

Trasa Tatrzańska 2 

Trasa Tatrzańska 3 

Trasa Alpejska

Trasa Himalajska

(!) Jak rozumieć minutę startową? 

Start Zawodników rozpocznie się o godzinie 17:00 - jest to tzw. "Minuta Zero". Jeżeli Twój zespół wylosował np. 25 minutę startową to oznacza, że Twój zespół startuje o godz. 17:25. Jeżeli Twój zespół wylosował np. 80 minutę startową to oznacza, że startujecie o godz. 18:20. 

PARTNERZY

PATRONAT HONOROWY

Podsekretarz Stanu p. Dawid Lasek

MSiT LOGO

Wojewoda Mazowiecki p. Zdzisław Sipiera

Logo wojewody 4

PARTNERZY

 

logo 30052011

Alvika  - Polska firma obecna od roku 1997 na rynku odzieży turystycznej.

logo thumb

Nocne Manewry - o co w tym chodzi?

Czas i miejsce

Zawody odbędą się w nocy z 19 na 20 listopada 2016 r. na terenie województwa mazowieckiego. Dokładna lokalizacja Bazy Zawodów jest tajna i zostanie ujawniona w piątek 18.11 o godzinie 20:00  w dniu zawodów tj. 19 listopada o godz. 9:00 na stronie Zawodów, na profilu Manewrów na Facebook'u oraz mailowo do Kapitanów zapisanych zespołów. Do Bazy Zawodów będzie można dojechać:

  • własnym samochodem (nie zapewniamy miejsc parkingowych, do Bazy należy przyjechać odpowiednio wcześniej, by zostawić samochód w bezpiecznym miejscu, zaparkowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego)
  • komunikacją publiczną -> dojazd komunikacją publiczną będzie możliwy jednak utrudniony tj. może zająć ponad 2-3 godziny i może wymagać zmiany transportu (przesiadki).
  • autokarem organizatora (odjazd z Warszawy ok. godziny 14:00, dokładne miejsce i czas odjazdu zostanie podana osobom zapisanym na autokar). Zapisu na autokar można dokonać przy zapisie zespołu na trasę

O co w tym wszystkim chodzi?

Zawodnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami. Celem zespołu jest odnalezienie tych punktów w terenie w ustalonym limicie czasu. Limit czasu jest tak dobrany, aby każdy zawodnik w tempie spacerowo-marszowym i nie gubiąc się zanadto dotarł na metę. Punkty Kontrolne w terenie to miejsca charakterystyczne np. szczyt górki, dołek, skrzyżowanie dróg leśnych. W miejscu charakterystycznym znajduje sie tzw. lampion z kodem, który zawodnicy nanoszą na swoją kartę startową za pomocą kredki umieszczonej z lampionem. Aby odnalezienie właściwych punktów stanowiło wyzwanie, w okolicy rozstawione są tzw. "punkty stowarzyszone". Za potwierdzenie punktów stowarzyszonych zawodnicy otrzymuję punkty karne. 

Na jednym z punktów jest ognisko, na którym zawodnicy mogą odpocząć, zjeść kiełbaskę i napić się gorącej herbaty. Na trasie Beskidzkiej ognisko jest jednocześnie metą - zawodnicy oddają tam swoje karty startowe i mogą zrelaksować się przy ognisku :) Na pozostałych trasach ognisko wyznacza mniej więcej połowę trasy - zawodnicy mogą się zatrzymać przy ognisku - zjeść kiełbasę i odpocząć - na czas przebywania zespołu na ognisku następuję "stopczas", ale tylko maksymalnie przez godzinę. 

Kategorie startowe

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach w jednej z 4 kategorii:

  • Beskidzka - trasa zalecana dla osób, które wybierają się na imprezę po raz pierwszy, dla rodzin z dziećmi i osób początkujących (trasa wiedzie głównie drogami i ścieżkami leśnymi, długośc trasy ok. 15 km, zespoły 1-7 osobowe)
  • Tatrzańska - trasa zalecana dla osób mniej zaawansowanych oraz dla osób, które chcą spróbowac swoich sił nocą (długośc trasy ok. 20 km, zespoły 1-5 osobowe)
  • Alpejska - trasa zalecana dla osób średniozaawansowanych i zaawansowanych (długość trasy ok. 25km, zespoły 1-3 osobowe, mapa może być przkeształcona i niepełna, liczne punkty stowarzyszone, punkty
  • Himalajska - trasa dla wyjadaczy orienteeringu (długość ok. 30 km, zespoły 1-3 osobowe)

Zapisy i wpisowe

Zapisy prowadzone są przez formularz internetowy do 16 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku wyczerpania się limitów miejsc na poszczególnych trasach.

Punkty karne

Za bezbłędnie pokonaną trasę w limice czasu zespół dostaje 0 punktów karnych.  Za każde "przewinienie" zawodnicy otrzymują odpowiednią ilość punktów karnych, np. 

  • 90 p.k. - brak potwierdzenia punktu kontrolnego
  • 25 p.k. - potwierdzenie punktu stowarzyszonego 
  • 10 p.k. - zmiana potwierdzenia 
  • 30 p.k. - pozostawienie wolnej kratki 
  • 1 p.k.  - za każdą minutę powyżej czasu podstawowego, a w limicie spóźnień
  • 10 p.k. - za każdą minutę powyżej limitu spóźnień

Szczegółowe zasady i punktację zawiera dokument "Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK"

Nagrody 

Zawody wygrywa zespół, który pokona trasę z najmniejszą ilością punktów karnych. Zwycięzkie drużyny otrzymają pamiątkowy dyplom oraz nagrody.  Wśród osób obecnych na zakończeniu rozlosujemy nagrody :) 

Przykładowe mapy:

Poprzednie edycje imprezy:

 

Manewrowy BUFF :)

Przedłużamy zapisy na buffy do 14 listopada do godz. 23:59! :) 

Gadżetem szóstej edycji Nocnych Manewrów SKPB będzie BUFF :) Koszt BUFFa to 20 zł.  BUFFy można zamówić przy zapisie zespołu na trasę. Osoby, które zapisały się wcześniej (przed 19.10) mogą edytować swoje zgłoszenie klikając w link do edycji zgłoszenia w mailu potwierdzającym zapis. W razie problemów z odnalezieniem linka prosimy o kierowanie zamówień na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zapisy na BUFFY zostaną zakmnięte wcześniej niż zapisy na Zawody - tj. 10 listopada 14 listopada do godz. 23:59. Zrealizowane zostaną tylko opłacone zamówienia. Wpłaty należy dokonać w ciągu 3 dni roboczych od zamówienia. 

buff

Zapisy

Zapisy zostały zamknięte. 

Poniżej zamieszczamy ważne informacje dotyczące dojazdu do (i powrotu z) Bazy Zawodów:

  • Dojazd do Bazy Zawodów samochodem (z Warszawy) + znalezienie miejsca na bezpieczne zaparkowanie i dojście do Bazy zajmie ok. 2 godzin, należy mieć to na względzie i zaplanować wyjazd odpowiednio wcześniej (ok. 14:00). Nie zapewniamy miejsc parkingowych, ale postaramy się wskazać kilka miejsc, gdzie można będzie bezpiecznie zaparkować.

  • Dojazd transportem Organizatora (ZALECANY dla osób, które nie wybierają się samochodem) zajmie podobnie jak samochodem ok. 2 godzin, wyjazd planowany jest ok. godziny 14:00, w pobliżu jednej ze stacji metra (dokładne miejsce jeszcze nie ustalone). Zapisy na autokary przyjmujemy do poniedziałku 14.11 do godz. 23:59. Koszt 20 zł w jedną stronę. Zapisu na autokar można dokonać edytując zgłoszenie lub pisząc maila na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Dojazd komunikacją publiczną jest utrudniony i ograniczony liczbą miejsc (wymagana wcześniejsza rezerwacja) i przynajmniej w drodze do Bazy nie jest polecany, dojazd zajmie ok. 2,5-3,5 godziny, wyjazd ok. godz. 12tej z Warszawy, koszt ok. 35zł (bilet normalny) w jedną stronę

  • Odjazd autokarów powrotnych z Bazy do Warszawy planowany jest tuż po zakończeniu Zawodów (ok. godz. 9.30-10). Powrót do Warszawy zajmie ok. 2 godzin. Jeżeli zbierze się wystarczająca liczba chętnych na powrót jeszcze w nocy, po zakończeniu trasy - jakiś autokar puścimy wcześniej. Koszt transportu powrotnego to 20 zł.

  • Jeżeli nie chcecie czekać na rozdanie nagród i powrót autokarem, od godziny 4-tej nad ranem możliwy jest powrót komunikacją publiczną - powrót komunikacją publiczną zajmie 2,5 - 4 godziny, koszt wyniesie ok. 25-35 zł w zależności od wybranej opcji.

  • Na FB utworzymy wydarzenie, za pomocą którego zachęcamy do ewentualnego zgadywania się na wspólny transport samochodowy :)

STARTY TRAS

  • Trasy T1, T2, T3, A i H będą dowożone autokarami na start - w Bazie Zawodów trzeba pojawić się odpowiednio wcześniej - autokary będą odjeżdżać zgodnie z harmonogramem i nie będą czekać na spóźnialskich. Godziny odjazdu autokarów dla poszczególnych zespołów zostaną opublikowane wraz z listami startowymi

  • Trasy Beskidzkie będą startować w pobliżu Bazy Zawodów - trzeba uwzględnić czas ok. 20 minut na dojście na start

 
HARMONOGRAM ZAWODÓW
 

14.11 (pon) godz. 23:59 - zamykamy zapisy na buffy i autokary

16.11 (śr) godz. 23:59 - zamykamy zapisy na Zawody

18.11 (pt) godz. 20:00 - opublikujemy położenie Bazy Zawodów

19.11 (sob) godz. 14:00 odjazd autokarów z Warszawy do Bazy (sugerowany wyjazd samochodem z Warszawy)

19.11 (sob) godz. 15:00 otwarcie Sekretariatu

19.11 (sob) godz. 16:00 Oficjalne otwarcie Zawodów

19.11 (sob) godz. 16:20-30 odjazd autokarów na start tras T1, T2, T3, A, H

19.11 (sob) godz. 17:00 Minuta “0” dla wszystkich tras

FAQ - najczęściej zadawane pytania

1. Czy mogę zapisać teraz zespół i później dodać zawodników? 

- Tak, do końca zapisów, czyli do dnia 16 listopada, do godz, 23:59 można dokonywać zmian osobowych w zespole. Aby jednak Twój zespół nie został skreślony z listy, należy w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia wpłacić należną opłatę startową. Po dodaniu kolejnych zawodników należy w ciągu 3 dni roboczych wpłacić brakujące opłaty startowe. 

2. Ile to kosztuje i za co płacę?

- Wpisowe na Nocne Manewry SKPB wynosi 30 zł od osoby.  Wpisowe zostanie przeznaczone na pokrycie kosztów organizacynych imprezy (m.in. opłata za wynajem Bazy Zawodów, wydruki map, ciepły posiłek dla uczestników na ognisku i w Bazie Zawodów, materiały startowe itp.). SKPB Warszawa organizuje swoje imprezy na zasadzie non-profit tj. nie zarabia na swoich imprezach. Wszystkie osoby zaangażowane w organizację imprezy robią to nieodpłatnie i zupełnie dobrowolnie. W związku z tym, że wiele kosztów jest stałych i niezależnych od ilości zawodników, zamawianych z dużym wyprzedzeniem opłata wpisowego jest bezzwrotna - prosimy o wyrozumiałość :)

3. Czy w Zawodach mogą brać udział osoby niepełnoletnie? 

- Tak, w Zawodach mogą brać udział osoby niepełnoletnie, ale pod opieką osób pełnoletnich tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych . Osoby upoważnione są zobowiązane złożyć w Sekretariacie Zawodów pisemne oświadczenie z podpisami prawnych opiekunów. 

4. Czy w okolicach Bazy Zawodów będzie parking? 

- Nie, w okolicach Bazy Zawodów nie będzie jako takiego zorganizowanego parkingu. Będzie można parkować przy drodze do Bazy Zawodów lub drogach w pobliżu z zachowaniem przepisów drogowych, na własną odpowiedzialność. 

5. Czy mogę podmienić zawodnika?

- Tak, w celu zmiany składu osobowego zespołu prosimy o kliknięcie w link do ecyji zgłoszenia. Link znajdziecie w mailu potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia na Manewry. W razie problemów z odnalezieniem linka prosimy o kontakt na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kontakt

W razie jakichkolwiek pytań/sugestii zachęcamy do kontaktu drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez profil na Facebook'u: www.facebook.com/manewryskpb

Jeżeli chcesz skontakować się z nami w sprawie zmian w zespole (np. dopisać zawodnika) bardzo prosimy o skorzystanie z możliwości edycji zgłoszenia -> należy odnaleźć maila potwierdzającego zgłoszenie i kliknąć w podany w treści link. 

Regulamin zawodów

Aktualizacja: 12.10.2016

Aktualizacja: 19.10.2016

skpb manewry logo kolor 1

Regulamin VI Nocnych Manewrów SKPB

 

I. Cel imprezy
Celem imprezy jest rozpowszechnianie marszy na orientację jako aktywnej formy wypoczynku i spędzania wolnego czasu.

II. Organizator
Organizatorem VI Nocnych Manewrów SKPB jest Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie oraz liczne grono sympatyków Koła.

III. Kontakt z organizatorem
Kontakt z organizatorem jest możliwy mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez profil na portalu Facebook: www.facebook.com/manewryskpb

IV. Termin i miejsce
Zawody odbędą się w nocy z 19 na 20 listopada 2016 r. na terenie województwa mazowieckiego.
Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie ujawnione zawodnikom w dniu imprezy tj. 19 listopada o godz 9:00 na stronie zawodów, profilu Facebook oraz przesłane mailowo do Kapitanów zgłoszonych zespołów.

V. Dojazd do Bazy Zawodów
Ze względu na utrudniony dojazd do Bazy Zawodów komunikacją publiczną Organizator zaleca:
- dojazd własnym środkiem transportu (Organizator nie zapewnia parkingu)
- przejazd transportem Organizatora (dodatkowo płatnym, prawdopodobnie autokarowym) - zapisy oraz szczegóły będą dostępne w październiku na stronie Zawodów oraz zostaną przesłane mailowo do Kapitanów zapisanych zespołów 

VI. Zapisy
Zgłoszenia przyjmowane są przez formularz internetowy dostępny na stronie zawodów www.manewry.skpb.waw.pl od 27 września od godz 20:00 do 16 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku osiągnięcia limitów miejsc na poszczególnych trasach. Limit uczestników na całej imprezie wynosi 950 osób. 

Aktualizacja (12.10.2016): Osoby niepełnoletnie mogą startować jedynie pod opieką osób pełnoletnich - tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych przez opiekunów prawnych. Osoby upoważnione zobowiązane są do złożenia w Sekretariacie Zawodów oświadczenia z podpisem opiekunów prawnych, 

VII. Wpisowe
Koszt uczestnictwa w Nocnych Manewrach wynosi 30zł od osoby. Opłaty należy dokonać w ciągu 3 dni roboczych od dnia zarejestrowania zespołu, na konto:

05 2130 0004 2001 0380 3475 0008

tytułem: [nazwa zespołu], [mail podany przy zapisie]
odbiorca:
Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie,
ul. Smocza 27,
01-048 Warszawa

Opłata jest bezzwrotna.

VIII. Forma
Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.

Start możliwy jest w następujących kategoriach:
- Himalajska (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 22 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 30km), trasa dla wyjadaczy orienteeringu -  punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona 
- Alpejska (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25km), trasa dla zaawansowanych - punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona
- Tatrzańska (zespoły 1-5 osobowe) - ok. 15 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 20km), trasa dla średniozaawansowanych - punkty trudniej dostępne, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzeształcona
- Beskidzka (zespoły 1-7 osobowe) - ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 15km), trasa dla początkujących i mniej zaawansowanych - dość oczywiste punkty, sporadycznie punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona 

Na każdej z tras znajduje się ognisko, na którym każdy zespół ma prawo skorzystać z godzinnego “stopczasu” na odpoczynek i ciepły posiłek. Korzystanie ze stopczasu nie jest obowiązkowe. Godziny otwarcia ognisk będą podane na mapie.

Kolejność odbioru nagród: Himalajska, Alpejska, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Tatrzańska 3, Beskidzka 1, Beskidzka 2. W razie wygranej nagrody będą dla max 2-óch uczestników.

IX. Punktacja i sędziowanie
Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z “Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”, jednakże specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity czasowe niż we wspomnianym dokumencie. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.

X. Obowiązkowe wyposażenie zawodników
- buty na zmianę
- latarka, zapasowe baterie, kompas i trwały środek do pisania
- przynajmniej jeden sprawny telefon
- element odblaskowy
- śpiwór i karimata/materac w przypadku zamiaru noclegu w szkole

XI. Świadczenia
- komplet map dla każdego uczestnika zgłoszonego w terminie
- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii (niezależnie od liczby osób w zespole, przysługują maksymalnie 2 nagrody na zespół)
- ciepły posiłek i herbata w bazie po ukończonej trasie
- kiełbaska, chleb i ciepła herbata w trakcie ogniska
- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych (sala gimnastyczna)
- protokół w formie elektronicznej
- potwierdzenie punktów do OInO i OTP

XII. Postanowienia końcowe
Zawody odbędą się bez względu na pogodę. Zawody mogą zostać odwołane w przypadku zakazu wstępu do lasu.
Organizator nie zapewnia ubezpieczenia uczestnikom.
Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.
Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach)
Za szkody wyrządzone wobec uczestników Organizator nie odpowiada.
Impreza jest bezalkoholowa.
Impreza ma charakter rekreacyjny i niekomercyjny. 
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.

Akceptacja postanowień Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku oraz wypowiedzi uczestników utrwalonych na zdjęciach/filmach zrealizowanych w okresie trwania Zawodów VI Nocne Manewry SKPB - tj. 19-20 listopada 2016 r. i związanych z realizacją zawodów przez Organizatora. Wyżej wymieniona zgoda jest udzielona na czas trwania imprezy oraz bezterminowo po jej zakończeniu, bez ograniczeń terytorialnych, dla działań promocyjnych, informujących o kampanii "Nocne Manewry SKPB" w tym: w materiałach video, na stronach internetowych, w sprawozdaniach, planszach i raportach okresowych, ulotkach informujących o programie oraz innych działaniach Public Relations.