Zapisy

W celu zgłoszenia - wypełnij formularz zapisów. Status wpłaty monitoruj na opublikowanych "zgłoszonych zespołach".

>>> ZAPISY <<<

>>> ZGŁOSZONE ZESPOŁY<<<

Prosimy pamiętać o opłaceniu wpisowego w wysokości 50 zł od osoby + 40 zł za gadżet w przeciągu 3 dni roboczych od momentu zapisu na poniższy rachunek:
05 2130 0004 2001 0380 3475 0008
tytułem: [nazwa zespołu], [adres e-mail podany przy zapisie]
odbiorca:

Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie,
ul. Grzybowska 4/U9B
00-131 Warszawa

Brak opłaty startowej w terminie jest jednoznaczne ze skreśleniem zespołu z listy.

Regulamin zawodów

Regulamin XIII Nocnych Manewrów SKPB

I. Cel imprezy
Celem imprezy jest rozpowszechnianie marszy na orientację jako aktywnej formy wypoczynku i spędzania wolnego czasu.

II. Organizator
Organizatorem XIII Nocnych Manewrów SKPB jest Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie oraz liczne grono sympatyków Koła.

III. Kontakt z organizatorem
Kontakt z organizatorem jest możliwy mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez profil na portalu Facebook: www.facebook.com/manewryskpb

IV. Termin i miejsce
Zawody odbędą się w nocy z 23 na 24 listopada 2024 r. na terenie województwa mazowieckiego. Dokładna lokalizacja Bazy Zawodów zostanie ujawniona zawodnikom najpóźniej w dniu imprezy tj. 23. listopada o godz. 8:00 na stronie zawodów, profilu Facebook oraz przesłane mailowo do Kapitanów zgłoszonych zespołów.

V. Dojazd na teren Zawodów
1. Dojazd własnym środkiem transportu (Organizator nie zapewnia parkingu)
2. Komunikacją publiczną

VI. Zapisy
Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz internetowy dostępny na stronie zawodów www.manewry.skpb.waw.pl do 20 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku osiągnięcia limitów miejsc na poszczególnych trasach. Limit uczestników na całej imprezie wynosi 800 osób.

Osoby niepełnoletnie mogą startować jedynie pod opieką osób pełnoletnich - tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych przez opiekunów prawnych. Osoby upoważnione zobowiązane są do złożenia na starcie Zawodów oświadczenia z podpisem opiekunów prawnych.

VII. Wpisowe
Koszt uczestnictwa w Nocnych Manewrach wynosi 50zł od osoby.
Opłaty należy dokonać w ciągu 3 dni roboczych od dnia zarejestrowania zespołu, na konto:
05 2130 0004 2001 0380 3475 0008
tytułem: [nazwa zespołu], [mail podany przy zapisie]
odbiorca:
Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie,
ul. Grzybowska 4 /U9B
00-131 Warszawa

VIII. Forma
Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.
Start możliwy jest w następujących kategoriach:

  • Himalajska (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 22 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 30 km), trasa dla wyjadaczy orienteeringu - punkty trudno dostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona.
  • Alpejska zimowa (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25 km), trasa dla zaawansowanych - punkty trudno dostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Alpejska Zimowa to trudność Alpejskich z poprzednich lat.
  • Alpejska letnia (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25 km), trasa dla zaawansowanych - punkty trudno dostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Alpejska Letnia to trasa o takiej samej długości jak trasy alpejskie z poprzednich lat, ale trochę prostsza (pod względem orientacyjnym i przekształcenia mapy), natomiast trudniejsza od tras Tatrzańskich.
  • Tatrzańska (zespoły 1-5 osobowe) - ok. 15 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 20 km), trasa dla średniozaawansowanych - punkty trudniej dostępne, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona
  • Beskidzka (zespoły 1-7 osobowe) - ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 15 km), trasa dla początkujących i mniej zaawansowanych - dość oczywiste punkty, sporadycznie punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona

Na każdej z tras znajduje się ognisko, na którym na zawodników czeka ciepła herbata oraz poczęstunek. Ognisko jest metą dla tras Beskidzkich, zespoły z pozostałych tras mają prawo skorzystać tam z godzinnego "stopczasu" na odpoczynek i ciepły posiłek. Korzystanie ze stopczasu nie jest obowiązkowe. Godziny otwarcia ognisk będą podane na mapie.

Wyniki cząstkowe będą publikowane na żywo w internecie oraz w Bazie w czasie trwania Zawodów. Wyniki wstępne zostaną opublikowane na stronie internetowej w niedzielę 24.11.2024 w aktualnościach Nocnych Manewrów SKPB. W razie wygranej nagrody będą dla max 2-óch uczestników. Odbiór nagród jest możliwy tylko na oficjalnym zakończeniu zawodów w Bazie (24.11.2024) - nagrody nieodebrane zostaną rozlosowane wśród uczestników obecnych na zakończeniu.

IX. Punktacja i sędziowanie
Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z “Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”, jednakże specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity czasowe niż we wspomnianym dokumencie. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.

X. Obowiązkowe wyposażenie zawodników
- buty na zmianę
- latarka, zapasowe baterie, kompas i trwały środek do pisania
- przynajmniej jeden sprawny telefon
- element odblaskowy
- śpiwór i karimata/materac w przypadku chęci noglegu w Bazie Zawodów

XI. Świadczenia
- komplet map dla każdego uczestnika zgłoszonego w terminie
- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii (niezależnie od liczby osób w zespole, przysługują maksymalnie 2 nagrody na zespół)
- ciepła herbata w Bazie po ukończonej trasie
- kiełbaska, chleb i ciepła herbata w trakcie ogniska
- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych
- protokół w formie elektronicznej
- potwierdzenie punktów do OInO i OTP

XII. Postanowienia końcowe

Zawody odbędą się bez względu na pogodę. Zawody mogą zostać odwołane w przypadku zakazu wstępu do lasu.
Organizator nie zapewnia ubezpieczenia uczestnikom.
Wpisowe jest bezzwrotne. Wyjątek stanowi konieczność ograniczenia liczby uczestników spowodowanej wprowadzeniem obostrzeń dotyczących limitów uczestników obowiązujących w trakcie trwania Zawodów, wówczas Organizator dokona zwrotu wpisowego pomniejszonego o już poniesione koszty organizacyjne.
Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność. Udział w imprezie jest dobrowolny, a w razie wypadku uczestnicy zobowiązują się nie dochodzić odszkodowania od Organizatorów. Za szkody wyrządzone wobec uczestników imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada. Uczestnicy zwalniają Organizatora z wszelkiej odpowiedzialności za szkody poczynione przez nich w trakcie imprezy, w szczególności w mieniu leśnictwa, na terenie którego odbywa się impreza i w bazie zawodów.

Uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa, w tym zasad poruszania się po drogach i w lasach (zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz Ustawy o lasach). W szczególności uczestnicy nie mogą poruszać się (przechodzić, przeskakiwać itp.) na terenie ogrodzonych upraw leśnych oraz w miejscach oznaczonych tablicami zakaz wstępu.

Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej.
Zalecamy wzięcie niezbędnych wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.
Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach) Korzystanie z map innych niż dostarczone przez organizatora jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu.
Impreza jest bezalkoholowa.
Impreza ma charakter rekreacyjny i niekomercyjny.
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.

Wyżej wymienione zasady uczestnictwa w imprezie XIII Nocne Manewry SKPB oraz zasady odpowiedzialności uczestnicy potwierdzają poprzez akceptację regulaminu imprezy (np. w trakcie zapisów). 


Akceptacja postanowień Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku oraz wypowiedzi uczestników utrwalonych na zdjęciach/filmach zrealizowanych w okresie trwania Zawodów XIII Nocne Manewry SKPB - tj. 23-24 listopada 2024 r. i związanych z realizacją zawodów przez Organizatora oraz Sponsorów i Partnerów. Wyżej wymieniona zgoda jest udzielona na czas trwania imprezy oraz bezterminowo po jej zakończeniu, bez ograniczeń terytorialnych, dla działań promocyjnych, informujących o kampanii "Nocne Manewry SKPB" w tym: w materiałach wideo, na stronach internetowych, w sprawozdaniach, planszach i raportach okresowych, ulotkach informujących o programie oraz innych działaniach Public Relations.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (RODO) – po wejściu w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO). Zgłoszenie się na imprezę jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych przekazanych dobrowolnie organizatorowi zawodów XIII edycji Nocnych Manewrów SKPB w celu realizacji zawodów: imienia i nazwiska, adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu, informacji o przysługujących ulgach wpisowego, posiadaniu paszportu covidowego, informacji o stanie zdrowia oraz na upublicznienie na stronie www.skpb.waw.pl, wyników wstępnych i końcowej klasyfikacji zawodów XIII edycji Nocnych Manewrów SKPB 2024 przez: Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie z siedzibą przy ul. Grzybowska 4 /U9B, 00-131 Warszawa, zarejestrowanego w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS nr 0000108052, NIP 527-24-04-895, REGON 011569906 (SKPB Warszawa) w celu organizacji imprezy XIII edycji Nocne Manewry SKPB 2024. Dane osobowe będą przetwarzane w okresie przygotowania i realizacji zawodów oraz po ich zakończeniu, jednak nie dłużej niż do dnia rozliczenia imprezy. Po zakończeniu zawodów nazwa zespołu, imiona i nazwiska jej członków oraz wyniki będą opublikowane na stronie internetowej www.skpb.waw.pl. W przypadku chęci wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych należy pisać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych przed rozpoczęciem imprezy jest jednoznaczne z wykreśleniem z listy uczestników. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie lub po zakończeniu Zawodów będzie skutkowało nieklasyfikowaniem zespołu.

Nocne Manewry SKPB - o co w tym chodzi?

Czas i miejsce

Zawody odbędą się w nocy z 23. na 24. listopada 2024 r. na terenie województwa mazowieckiego. Dokładna lokalizacja Zawodów jest tajna i zostanie ujawniona najpóźniej w dniu imprezy, tj. 23.11.2024 o 9:00 na profilu Manewrów na Facebook'u oraz przesłana mailowo do Kapitanów zapisanych zespołów.

Na miejsce Zawodów będzie można dojechać:

  • własnym środkiem transportu (Organizator nie zapewnia parkingu)
  • Komunikacją publiczną

O co w tym wszystkim chodzi?

Zawodnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami. Celem zespołu jest odnalezienie tych punktów w terenie w ustalonym limicie czasu. Limit czasu jest tak dobrany, aby każdy zawodnik w tempie spacerowo-marszowym i nie gubiąc się zanadto dotarł na metę. Punkty Kontrolne w terenie to miejsca charakterystyczne np. szczyt górki, dołek, skrzyżowanie dróg leśnych. W miejscu charakterystycznym znajduje się tzw. lampion z kodem, który zawodnicy nanoszą na swoją kartę startową za pomocą kredki umieszczonej z lampionem. Aby odnalezienie właściwych punktów stanowiło wyzwanie, w okolicy rozstawione są tzw. "punkty stowarzyszone". Za potwierdzenie punktów stowarzyszonych zawodnicy otrzymują punkty karne. 

Na każdej z tras znajduje się ognisko, na którym zawodnicy mogą odpocząć, skorzystać z poczęstunku i napić się gorącej herbaty. Dla tras Beskidzkich ognisko jest jednocześnie metą - zawodnicy oddają tam swoje karty startowe, mogą ogrzać się i skorzystać z poczęstunku :) Na trasie Beskidzkiej ognisko jest jednocześnie metą - zawodnicy oddają tam swoje karty startowe i mogą zrelaksować się przy ognisku :) Na pozostałych trasach ognisko wyznacza mniej więcej połowę trasy - zawodnicy mogą się zatrzymać przy ognisku - zjeść kiełbasę i odpocząć - na czas przebywania zespołu na ognisku następuję "stopczas", ale tylko maksymalnie przez godzinę. 

Kategorie startowe

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach w jednej z 5 kategorii:

  • Beskidzka - trasa zalecana dla osób, które wybierają się na imprezę po raz pierwszy, dla rodzin z dziećmi i osób początkujących (trasa wiedzie głównie drogami i ścieżkami leśnymi, długość trasy ok. 15 km, zespoły 1-7 osobowe), mapa nieprzekształcona

  • Tatrzańska - trasa zalecana dla osób mniej zaawansowanych oraz dla osób, które chcą spróbować swoich sił nocą (długość trasy ok. 20 km, zespoły 1-5 osobowe), mapa nieprzekształcona

  • Alepjska Letnia - trasa zalecana dla osób śreniozaawansowanych i zaawansowanych  (długość trasy ok. 25km, zespoły 1-3 osobowe), punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona.
  • Alpejska Zimowa - trasa zalecana dla osób średniozaawansowanych i zaawansowanych (długość trasy ok. 25km, zespoły 1-3 osobowe), mapa może być przekształcona i niepełna, liczne punkty stowarzyszone, punkty trudnodostępne. Alpejska Zimowa to trudność Alpejskich z pierwszych edycji.

  • Himalajska - trasa dla wyjadaczy orienteeringu (długość ok. 30 km, zespoły 1-3 osobowe), punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona.

 

Zapisy i wpisowe

 Zapisy prowadzone są przez formularz internetowy do 20.11.2024. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku osiągnięcia limitów miejsc na poszczególnych trasach.

Koszt uczestnictwa w Nocnych Manewrach wynosi 50zł za osobę. Opłaty należy dokonać w ciągu 3 dni roboczych od dnia zarejestrowania zespołu, na konto:

05 2130 0004 2001 0380 3475 0008
tytułem: [nazwa zespołu], [mail podany przy zapisie]
odbiorca: 
Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie,
ul. Grzybowska 4 /U9B

00-131 Warszawa

Opłata jest bezzwrotna.

 

Punkty karne

Za bezbłędnie pokonaną trasę w limice czasu zespół dostaje 0 punktów karnych.  Za każde "przewinienie" zawodnicy otrzymują odpowiednią ilość punktów karnych, np. 

  • 90 p.k. - brak potwierdzenia punktu kontrolnego

  • 25 p.k. - potwierdzenie punktu stowarzyszonego 

  • 10 p.k. - zmiana potwierdzenia 

  • 30 p.k. - pozostawienie wolnej kratki 

  • 1 p.k.  - za każdą minutę powyżej czasu podstawowego, a w limicie spóźnień

  • 10 p.k. - za każdą minutę powyżej limitu spóźnień

Szczegółowe zasady i punktację zawiera dokument "Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK"

 

Nagrody 

Wyniki cząstkowe będą publikowane na żywo w internecie w czasie trwania Zawodów. Wyniki wstępne zostaną opublikowane na stronie internetowej w niedzielę 24.11.2024 w aktualnościach Nocnych Manewrów SKPB. W razie wygranej nagrody będą dla max 2-óch uczestników.Odbiór nagród jest możliwy tylko na oficjalnym zakończeniu zawodów w Bazie (24.11.2024) - nagrody nieodebrane zostaną rozlosowane wśród uczestników obecnych na zakończeniu.

Nagrody 

Zawody wygrywa zespół, który pokona trasę z najmniejszą ilością punktów karnych. Zwycięzkie drużyny otrzymają pamiątkowy dyplom oraz nagrody.  Wśród osób obecnych na zakończeniu rozlosujemy nagrody :) 

Przykładowe mapy:

 

Poprzednie edycje imprezy: <klik>

 

FAQ - najczęściej zadawane pytania

1. Czy mogę zapisać teraz zespół i później dodać zawodników? 

- Tak, do końca zapisów, czyli do dnia 20 listopada, do godz, 23:59 można dokonywać zmian osobowych w zespole. Aby jednak Twój zespół nie został skreślony z listy, należy w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia wpłacić należną opłatę startową. Po dodaniu kolejnych zawodników należy w ciągu 3 dni roboczych wpłacić brakujące opłaty startowe. 

2. Ile to kosztuje i za co płacę?

- Wpisowe na Nocne Manewry SKPB wynosi 50 zł od osoby.  Wpisowe zostanie przeznaczone na pokrycie kosztów organizacynych imprezy (m.in. opłata za wynajem Bazy, wydruki map, ciepły posiłek dla uczestników na ognisku, materiały startowe itp.). SKPB Warszawa organizuje swoje imprezy na zasadzie non-profit tj. nie zarabia na swoich imprezach. Wszystkie osoby zaangażowane w organizację imprezy robią to nieodpłatnie i zupełnie dobrowolnie. W związku z tym, że wiele kosztów jest stałych i niezależnych od ilości zawodników, zamawianych z dużym wyprzedzeniem opłata wpisowego jest bezzwrotna - prosimy o wyrozumiałość :)

3. Czy w Zawodach mogą brać udział osoby niepełnoletnie? 

- Tak, w Zawodach mogą brać udział osoby niepełnoletnie, ale pod opieką osób pełnoletnich tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych . Osoby upoważnione są zobowiązane złożyć w Sekretariacie Zawodów pisemne oświadczenie z podpisami prawnych opiekunów. 

4. Czy w okolicach Bazy Zawodów będzie parking? 

Organizatorzy w dniu zawodów przekażą mapkę z możlliwymi strefami do parkowania, natomiast oże nie starczyć miejsc dla wszystkich zainteresowanych. W związku z tym będzie obowiązywała zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Dla pozostałych pojazdów pozostaje parkować przy drodze do Bazy Zawodów lub drogach w pobliżu z zachowaniem przepisów drogowych, na własną odpowiedzialność.  

5. Czy mogę podmienić zawodnika?

- Tak, w celu zmiany składu osobowego zespołu prosimy o kliknięcie w link do edycji zgłoszenia. Link znajdziecie w mailu potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia na Manewry. W razie problemów z odnalezieniem linka prosimy o kontakt na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

6.  Czym sie różnią trasy Alpejska letnia od Alpejskiej zimowej

Alpejska Zimowa to trudność Alpejskich z pierwszych edycji. Alpejska Letnia to trasa o takiej samej długości, ale trochę prostsza (pod względem orientacyjnym i przekształcenia mapy), natomiast trudniejsza od tras Tatrzańskich. Osobom którym w poprzednich latach dobrze poszły starty w kategorii Tatrzańskiej zalecamy spróbowanie swoich sił w kategorii Alpejskiej Letniej.

7.  Czym sie różnią trasy Tatrzańska 1 od Tatrzańskiej 2 / Beskidzka 1 od Beskidzkiej 2?

Niczym - tzn. to są różne trasy, ale o mniej więcej tym samym stopniu trudności, podzielone ze względów organizacyjnych.

Kontakt

W razie jakichkolwiek pytań/sugestii zachęcamy do kontaktu drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez profil na Facebook'u: www.facebook.com/manewryskpb

Jeżeli chcesz skontakować się z nami w sprawie zmian w zespole (np. dopisać zawodnika) bardzo prosimy o skorzystanie z możliwości edycji zgłoszenia -> należy odnaleźć maila potwierdzającego zgłoszenie i kliknąć w podany w treści link.