Witaj gościu nowej witryny SKPB Warszawa! Po wielu próbach strona doczekała się przebudowy. Teraz łatwiej na niej odszukać potrzebne informacje, napisać własny artykuł, czy relację z podróży. Liczymy, że wędrówka po nowej witrynie SKPB będzie przyjemniejsza. Czekamy na Wasze opinie, rady, protesty. Byle konstruktywne :)
Uwagi w sprawie strony: strona[at]skpb.waw.pl
Warto przeczytać:
- Krótkie FAQ
- Samouczek - jak umieszczać artykuły
- Jeśli masz nowe pomysły bądź uwagi - podziel się z nimi na forum
Zachowana stara funkcjonalność:
- Cała zawartość strony, która była do tej pory
- Przed wrzuceniem każdego artykułu musi być on autoryzowany przez moderatorów
- Migracja całej zawartości starej stron, stron archiwalnych i kilku innych stron SKPBoli, wszystkie konta ze starej strony są nadal aktualne z tymi samymi loginami i hasłami
Zmiany na stronie:
- Reaktywacja forum - forum będzie miejscem wyrażania swoich uwag o stronie i o imprezach SKPB, kursie przewodnickim, miejscem na ogłoszenia po rajdach i na zadawanie pytań przed rajdami.
- Nowa kategoryzacja stron - uporządkowanie artykułów według tematyki, ułożenie na nowo struktury strony
- Wizualny edytor artykułów - teraz nikt się nie wymiga, że nie może czegoś napisać, bo nie zna tagów HTMLowych
- Każdy autor ma możliwość edycji wszystkich swoich tekstów, które napisał wcześniej
- Pełna kontrola nad stroną główną - artykuły mogą być umieszczane w dowolnej kolejności
- Możliwość zmiany szaty graficznej na podstronach - na przykład na stronie kursu, czy Połonin - nie ma konieczności tworzenia stron zewnętrznych
- Przeniesienie zawartości stron rajdowych, które były na stronach zewnętrznych
- Nowy moduł kalendarza na głównej stronie - z automatu tu będą trafiać wszystkie wydarzenia, które jeszcze przed nami - wigilie, weekendówki, Harski, Sylwester SKPB, Połoinny, kurs, etc. - wszystko w jednym miejscu
- Ludzkie adresy URL stron - tego nie trzeba komentować
- Galeria - administrowana centralnie niezależnie od strony - z ludzkim interfejsem wrzucania zdjęć
- RSS'y (choć wymagają jeszcze dopracowania)
- Oddzielne podstrony dla Rajdów, Chatki w Teo, Regetowa, itp. - w zasadzie jak będzie jakaś nowa impreza SKPB to możemy ją wypromować oddzielną stroną, powinna też powstać oddzielna podstrona o śpiewankach, slajdowiskach, itp.
- Wygodny dostęp do całego archiwum artykułów - każdy artykuł został zakwalifikowany jako:
- artykuł tekstowy - trafia gdzież do struktury strony jak na przykład opis trasy rajdowej, regulamin Połonin, jedna ze stron pomocy, strona o wydawnictwach, tekst o wycieczkach z Regetowa
- relacja z wyjazdu - trafia do archiwum relacji
- wiadomość - czyli informacja o tym, że coś się stanie w któryś weekend, nie interesująca w zasadzie nikogo za rok co obejrzy stronę - to trafia do działu archiwum (wiadomości)
- Wszystkie teksty są objęte przez wyszukiwarkę, więc lepiej jest różne podstrony realizować jako artykuły niż tworzyć osobne strony na zewnątrz od CMS-u
- Przystosowanie do rozdzielczości co najmniej 1024x 768 i przeglądarek Firefox 2, 3, IE 6, 7, Opera 9.5
- Powiększenie czcionek do rozmiaru 11 tak aby wszyscy eskapebole też mogli oglądać stronę w pełnym komforcie
Zabrakło/zostało usunięte:
- komentarze pod tekstami - chcemy, aby ludzie się wypowiadali bezpośrednio na forum
- mnóstwa śmieci ze strony głównej - tak naprawdę nie potrzebnych i nic nie wnoszących poza odwracaniem uwagi
- dział faq - tam było kilka pytań, ale na tyle mało, że można je przeklepać i wprowadzić jako artykuł
- być może coś jeszcze co było na tyle nieznaczące, że zostało pominięte
Miłej pracy z nową stroną życzą autorzy strony.