Nowa strona WWW - a jednak jest!

Witaj gościu nowej witryny SKPB Warszawa! Po wielu próbach strona doczekała się przebudowy. Teraz łatwiej na niej odszukać potrzebne informacje, napisać własny artykuł, czy relację z podróży. Liczymy, że wędrówka po nowej witrynie SKPB będzie  przyjemniejsza. Czekamy na Wasze opinie, rady, protesty. Byle konstruktywne :)

Uwagi w sprawie strony:  strona[at]skpb.waw.pl   

Warto przeczytać:

  1. Krótkie FAQ
  2. Samouczek - jak umieszczać artykuły
  3. Jeśli masz nowe pomysły bądź uwagi - podziel się z nimi na forum 

Zachowana stara funkcjonalność:

  1. Cała zawartość strony, która była do tej pory
  2. Przed wrzuceniem każdego artykułu musi być on autoryzowany przez moderatorów
  3. Migracja całej zawartości starej stron, stron archiwalnych i kilku innych stron SKPBoli, wszystkie konta ze starej strony są nadal aktualne z tymi samymi loginami i hasłami

Zmiany na stronie:

  1. Reaktywacja forum - forum będzie miejscem wyrażania swoich uwag o stronie i o imprezach SKPB, kursie przewodnickim, miejscem na ogłoszenia po rajdach i na zadawanie pytań przed rajdami.
  2. Nowa kategoryzacja stron - uporządkowanie artykułów według tematyki, ułożenie na nowo struktury strony
  3. Wizualny edytor artykułów - teraz nikt się nie wymiga, że nie może czegoś napisać, bo nie zna tagów HTMLowych
  4. Każdy autor ma możliwość edycji wszystkich swoich tekstów, które napisał wcześniej
  5. Pełna kontrola nad stroną główną - artykuły mogą być umieszczane w dowolnej kolejności
  6. Możliwość zmiany szaty graficznej na podstronach - na przykład na stronie kursu, czy Połonin - nie ma konieczności tworzenia stron zewnętrznych
  7. Przeniesienie zawartości stron rajdowych, które były na stronach zewnętrznych
  8. Nowy moduł kalendarza na głównej stronie - z automatu tu będą trafiać wszystkie wydarzenia, które jeszcze przed nami - wigilie, weekendówki, Harski, Sylwester SKPB, Połoinny, kurs, etc. - wszystko w jednym miejscu
  9. Ludzkie adresy URL stron - tego nie trzeba komentować
  10. Galeria - administrowana centralnie niezależnie od strony - z ludzkim interfejsem wrzucania zdjęć
  11. RSS'y (choć wymagają jeszcze dopracowania)
  12. Oddzielne podstrony dla  Rajdów, Chatki w Teo, Regetowa, itp. - w zasadzie jak będzie jakaś nowa impreza SKPB to możemy ją wypromować oddzielną stroną, powinna też powstać oddzielna podstrona o śpiewankach, slajdowiskach, itp.
  13. Wygodny dostęp do całego archiwum artykułów - każdy artykuł został zakwalifikowany jako:
    • artykuł tekstowy - trafia gdzież do struktury strony jak na przykład opis trasy rajdowej, regulamin Połonin, jedna ze stron pomocy, strona o wydawnictwach, tekst o wycieczkach z Regetowa
    • relacja z wyjazdu - trafia do archiwum relacji
    • wiadomość - czyli informacja o tym, że coś się stanie w któryś weekend, nie interesująca w zasadzie nikogo za rok co obejrzy stronę - to trafia do działu archiwum (wiadomości)
  14. Wszystkie teksty są objęte przez wyszukiwarkę, więc lepiej jest różne podstrony realizować jako artykuły niż tworzyć osobne strony na zewnątrz od CMS-u
  15. Przystosowanie do rozdzielczości co najmniej 1024x 768 i przeglądarek Firefox 2, 3, IE 6, 7, Opera 9.5
  16. Powiększenie czcionek do rozmiaru 11 tak aby wszyscy eskapebole też mogli oglądać stronę w pełnym komforcie

Zabrakło/zostało usunięte:

  1. komentarze pod tekstami - chcemy, aby ludzie się wypowiadali bezpośrednio na forum
  2. mnóstwa śmieci ze strony głównej - tak naprawdę nie potrzebnych i nic nie wnoszących poza odwracaniem uwagi
  3. dział faq - tam było kilka pytań, ale na tyle mało, że można je przeklepać i wprowadzić jako artykuł
  4. być może coś jeszcze co było na tyle nieznaczące, że zostało pominięte

Miłej pracy z nową stroną życzą autorzy strony.

 

Tags: