Manewry oczami uczestników
Paweł Wolak - "Mój blog o bieganiu i nie tylko... "
Paweł Wolak - "Mój blog o bieganiu i nie tylko... "
Trasa Alpejska 1 - mapa1 i mapa2
Trasa Alpejska 2 - mapa1 i mapa2
Ostateczne wyniki dostępne pod linkiem: [KLIK]
Bazą IV edycji Nocnych Manewrów SKPB jest Gimnazjum im. Bohaterów Bitwy Warszawskiej 1920r. w Stanisławowie Pierwszym.
Dojazd do Bazy
Komunikacją publiczną:
Autobusem 705 lub 735 (II strefa biletowa) do przystanku "Stanisławów". Oba autobusy odjeżdżają w Warszawie z przystanku "Żerań FSO".
Samochodem:
-> w kierunku na Żerań -> następnie drogą 633 na Nieporęt. Szkoła jest po prawej stronie drogi, do szkoły należy skręcić tuż za nieczynnym fotoradarem (owiniętym w foliowy worek). Charakterystycznym punktem jest też pomarańczowy znak "Uwaga dzieci". UWAGA! Na terenie szkoły jest sporo miejsc do parkowania, na parkingu kierować ruchem będą Was wyznaczone osoby - prosimy o stosowanie się do ich zaleceń. W razie gdy zabraknie miejsc na terenie szkoły, parkować można przy basenie (za szkołą) lub w uliczkach w pobliżu szkoły.
Za szkołą znajduje się basen, gdyby ktoś miał ochotę odświeżyć się rano w basenie, basen będzie czynny od godz. 8:00. Basen płatny we własnym zakresie.
Przypominamy o obowiązkowym zabraniu ze sobą:
- obuwia na zmianę (po szkole poruszamy się tylko w zmienionym obuwiu, najlepiej na jasnej podeszwie!)
- odblaski dla bezpieczeństwa
- ciepłego ubranie (rękawiczki, czapka)
Opublikowaliśmy listy startowe. Od tego momentu wszelkich zmian osobowych w drużynach (dodanie uczestnika, zamiana uczestnika) dokonujemy już tylko w Bazie Zawodów.
Opublikowaliśmy położenie Bazy Zawodów.
Czwartek 20.11 (wieczorem) - opublikowanie list startowych
Piątek - 21.11 (wieczorem) - szczegółowy harmonogram imprezy
Sobota 22.11 / Niedziela 23.11
9:00 - Upublicznienie Bazy Zawodów
16:00 Otwarcie Sekretariatu
17:00 Oficjalne rozpoczęcie Zawodów
17:30 Odjazd pierwszego autokaru na start tras H, A1, A2
17:40 Odjazd pierwszego autokaru na start tras T1, B1
18:00 - "Minuta zero" - start wszystkich kategorii
22:00-07:30 Meta, wstępne wyniki
08:30 Rozdanie dyplomów, nagórd, zakończenie imprezy
Czas i miejsce
Zawody odbędą się w nocy z soboty na niedzielę (z 22 na 23 listopada). Baza zawodów będzie położona w okolicach Warszawy. Dokładna lokalizacja jest tajna i zostanie ujawniona w dniu zawodów o godzinie 9:00 na stronie zawodów oraz mailowo do zapisanych uczestników. Do bazy będzie można dojechać samochodem lub komunikacją publiczną (przejazd z centrum Warszawy zajmie nie dłużej niż 1,5h).
Bazą zawodów będzie szkoła, gdzie chętni uczestnicy po ukończonych zawodach będą mogli przenocować w warunkach turystycznych na sali gimanstycznej. Osoby nocujące powinny zabrać ze sobą karimatę oraz śpiwór, które na czas zawodów będzie można zostawić w bazie.
O co w tym wszystkim chodzi?
Zawodnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami. Celem zespołu jest odnalezienie w terenie punktów z mapy w ustalonym limicie czasu. Limit czasu jest tak dobrany, aby każdy zawodnik w tempie spacerowo-marszowym i nie gubiąc się zanadto dotarł na metę. Punkty kontrolne w terenie to miejsca charakterystyczne np. szczyt górki, dołek, skrzyżowanie dróg leśnych. W miejscu charakterystycznym znajduje sie tzw. lampion z kodem, który zawodnicy nanoszą na swoją kartę startową za pomocą kredki umieszczonej z lampionem. Aby odnalezienie właściwych punktów stanowiło wyzwanie, w okolicy rozstawione są tzw. "punkty stowarzyszone". Za potwierdzenie punktów stowarzyszonych zawodnicy otrzymuję punkty karne.
Na jednym z punktów jest ognisko, na którym zawodnicy mogą odpocząć, zjeść kiełbaskę i napić się gorącej herbaty. Dla kategorii Beskidzkiej ognisko jest metą, zaś dla pozostałych tras wyznacza mniej więcej połowę trasy.
Punkty karne
Za bezbłędnie pokonaną trasę w limice czasu zespół dostaje 0 punktów karnych. Za każde "przewinienie" zawodnicy otrzymują odpowiednią ilość punktów karnych, np.
Szczegółowe zasady i punktację zawiera dokument "Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK"
Kategorie startowe
Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach w jednej z czterech kategorii:
Nagrody
Zawody wygrywa zespół, który pokona trasę z najmniejszą ilością punktów karnych. Zwycięzkie drużyny otrzymają pamiątkowy dyplom oraz nagrody. Wśród osób obecnych na zakończeniu rozlosujemy nagrody :)
Rejestracja
Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach. Zapisy prowadzone są przez formularz na stronie zawodów. Zapisy rozpoczęły sie 29 września i potrwają do 19 listopada (lub do wyczerpania miejsc na poszczególnych kategoriach). Chętni mogą również zakupić pamiątkową koszulkę - zapisy zbieramy do 11 listopada.
Wpisowe
Udział w imprezie jest odpłatny i wynosi 30zł od uczestnika. Zawody organizowane są non-profit - pieniądze pozyskane z opłat pokrywają koszty organizacji imprezy. Organizator imprezy - Studenckie Koło Przewodnikó Beskidzkich jest organizacją pożytku publicznego.
Przykładowe mapy
Poprzednie edycje imprezy
Formularz zapisów jest dostępny pod poniższym linkiem. Zapisy trwają do wyczerpania miejsc, jednak nie dłużej niż do 19 listopada do godziny 23:59.
Zapisy na koszulki zostały już zamknięte.
Regulamin w wersji PDF do pobrania znajduje się tutaj.
I. Organizator i zespół organizacyjny
Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie (www.skpb.waw.pl)
Kierownik imprezy: Magda Maszewska “Szefowa” Org InO 35/2012/1 [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.]
Sędzia Główny: Marek “White” Białowąs PInO 592 [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.]
Budowniczowie tras:
kat. Himalajska - Marek “White” Białowąs
kat. Alpejska 1 - Krzysiek Lisak
kat. Alpejska 2 - Mariusz Pietrzak “Dzidek”
kat. Tatrzańska 1 - Paweł Łodziński “Pingwin”
kat. Tatrzańska 2 - Szymon Kaczmarczyk
kat. Beskidzka 1 - Ola Dziewulska
kat. Beskidzka 2 - Jarek Chodkowski “Chrupek”
Oraz liczne grono przewodników i sympatyków SKPB :)
II. Termin i miejsce imprezy
22-23 listopada (noc z soboty na niedzielę), okolice Warszawy
III. Forma
Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.
Kategoria “Himalajska” - zespoły 1-3 osobowe (w razie wygranej nagrody będą tylko dla max 2 uczestników)
Kategorie “Alpejska 1” i “Alpejska 2” - zespoły 1-3 osobowe (w razie wygranej nagrody będą tylko dla max 2 uczestników)
Kategorie “Tatrzańska 1” i “Tatrzańska 2” - zespoły 1-5 osobowe (w razie wygranej nagrody będą tylko dla max 2 uczestników)
Kategorie “Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” - zespoły 1-7 osobowe (w razie wygranej nagrody będą tylko dla max 2 uczestników)
Kolejność odbierania nagród: Himalajska, Alpejska 1, Alpejska 2, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Beskidzka 1, Beskidzka 2.
IV. Punktacja i sędziowanie
Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z „Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”. Nie dotyczy to sposobu obliczania limitów czasowych (specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity, niż we wspomnianym dokumencie, jako że mapy nie są przekształcone), jednakże limity będą dostosowane do długości i stopnia trudności tras tak, by ich pokonanie było możliwe w tempie marszu. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.
V. Kategorie startowe
“Himalajska” (dawniej Masters) - dla wyjadaczy orienteeringu, ludzi którzy nie raz mieli do czynienia z mapą i kompasem w nocy. Punkty kontrolne w miejscach trudno dostępnych, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona. Długość trasy to ok. 22km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie min. 30 km). Limit zespołów: 30
“Alpejska 1” i “Alpejska 2” (dawniej Experts) – dla średniozaawansowanych i mniej zaawansowanych, ludzie którzy pewnie czują się z mapą i kompasem za dnia i chcą spróbować swoich sił nocą. Punkty kontrolne w miejscach trudno dostępnych (wymagana umiejętność odczytywania rzeźby terenu), punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Długość trasy to ok. 18km w linii prostej powietrznej między punktami ( w praktyce wyjdzie min. 25km). Limit zespołów: 40
“Tatrzańska 1” i “Tatrzańska 2” (pomiędzy dawną Tourists a Experts) – dla średniozaawansowanych, ludzie którzy pewnie czują się z mapą i kompasem za dnia i chcą spróbować swoich sił nocą. Punkty kontrolne w miejscach trudniej dostępnych, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona.Długość trasy to ok. 15km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie min. 20 km). Limit zespołów: 40
Na trasach Himalajska, Alpejska i Tatrzańska będzie ognisko z nieobowiązkową godziną “stopczasu” (szczegóły niżej).
“Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” (dawniej Tourists) – dla osób początkujących, które chcą podszkolić swoje umiejętności lub po prostu spędzić noc w lesie. Dość oczywiste punkty kontrolne, punkty stowarzyszone bardzo sporadycznie, mapa nie będzie przekształcona. Mapa względnie aktualna, trasa prowadzi głównie drogami. Meta trasy jest na ognisku.Długość trasy to ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie ok. 15km). Limit zespołów: 40
VI. Baza i biuro zawodów
Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie podane w dzień zawodów o godzinie 9.00 na stronie zawodów oraz za pośrednictwem adresów e-mail kapitanów zapisanych zespołów.
VII. Dojazd
Baza będzie znajdować się nie dalej niż 1,5 godziny podróży komunikacją publiczną z centrum Warszawy. Proponowany sposób dojazdu (wraz z mapką) zostanie zamieszczony na stronie wraz z informacją o położeniu bazy.
VIII. Ekwipunek obowiązkowy
obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),
- obowiązkowo obuwie (kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w bazie,
- obowiązkowo jeden sprawny w czasie zawodów telefon na zespół (podany przy rejestracji)
- można wziąć śpiwór i/lub karimatę do posiedzenia przy ognisku i przespania się w szkole.
IX. Ognisko
W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe. Meta tras “Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” będzie na ognisku, skąd w dowolnym momencie będzie można udać się do położonej niedaleko bazy zawodów.
X. Wpisowe
Wpiowe należy wpłacić na rachunek:
43 1140 2017 0000 4002 1035 8119
tytułem: [nazwa zespołu], [adres e-mail podany przy zapisie]
odbiorca: Magdalena Maszewska (BRE Bank)
nie później niż w ciągu 3 dni kalendarzowych od momentu zapisania się, jednak nie później niż ostatniego dnia zapisów.
Wysokość wpisowego to 30 zł od każdego uczestnika. Opłata jest bezzwrotna.
XI. Zgłoszenia
Zapisy trwają od 29 września godz. 19:00 do 19 listopada do godz. 23:59 za pomocą formularza internetowego (link do formularza zapisów dostępny na stronie zawodów - http://skpb.waw.pl/manewry).
Istnieje możliwość rezerwacji “późnej minuty startowej” - szczegóły w formularzu.
20 listopada w witrynie zawodów opublikowana zostanie lista startowa (wraz z minutami startowymi). W razie wyczerpania limitów miejsc w poszczególnych kategoriach zapisy mogą zakończyć się wcześniej.
Osoby niepełnoletnie mogą startować tylko pod opieką osób pełnoletnich po złożeniu odpowiedniego oświadczenia pisemnego w sekretartiacie zawodów (oświadczenie do pobrania) wraz z podpisami prawnych opiekunów.
W sprawach związanych ze zgłoszeniami (zmiana, rezygnacja), proszę o kontakt z Kierownikiem Zawodów.
XII. Koszulki
Zapisy na koszulki prowadzone są oddzielnie za pomocą formularza dostępnego na stronie zawodów. Koszulki będą wydawane w sekretariacie w Bazie Zawodów. Opłata za koszulki jest bezzwrotna. Zapisy na koszulki zostaną zamknięte wcześniej niż zapisy na zawody.
XIII. Świadczenia
- mapa i komplet materiałów startowych dla każdego uczestnika
- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii
- nagrody do rozlosowania wśród wszystkich uczestników (uzależnione od hojności sponsorów)
- protokół w formie elektronicznej
- ciepła herbata w bazie
- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych
- ognisko z godziną "stopczasu" dla wybranych tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem, napić się herbaty
- potwierdzenie punktów do OInO i OTP
- naklejka zawodów
- świeże powietrze (dużo)
- dobra zabawa
- inne nieujawnione i nieznane jeszcze nawet organizatorowi.
XIV. Postanowienia końcowe
Zawody odbędą się bez względu na pogodę.
Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.
Za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.
Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zakazane i grozi dyskwalifikacją (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach).
PATRONAT HONOROWY
PATRONAT MEDIALNY
Magazyn Studencki Pod Prąd
PARTNERZY
Wydawnictwo Rewasz |
Wydawnictwo ExpressMap |
Wydawnictwo Ruthenus |
Wydawnictwo Bezdroża |
Wydawnictwo Burda Media |
Wydawnictwo Demart |
Sklep Podróżnika |
Pod poniższym linkiem możesz sprawdzić czy Twój zespół jest na liście zgłoszonych zespołów oraz czy otrzymaliśmy Twoje wpisowe.