Image Slider - Nocne Manewry 2014

Image Slider - Nocne Manewry 2016

Nocne Manewry - o co w tym chodzi?

Czas i miejsce 

Zawody odbędą się w nocy z soboty na niedzielę (z 22 na 23 listopada).  Baza zawodów będzie położona w okolicach Warszawy. Dokładna lokalizacja jest tajna i zostanie ujawniona w dniu zawodów o godzinie 9:00 na stronie zawodów oraz mailowo do zapisanych uczestników. Do bazy będzie można dojechać samochodem lub komunikacją publiczną (przejazd z centrum Warszawy zajmie nie dłużej niż 1,5h). 

Bazą zawodów będzie szkoła, gdzie chętni uczestnicy po ukończonych zawodach będą mogli przenocować w warunkach turystycznych na sali gimanstycznej. Osoby nocujące powinny zabrać ze sobą karimatę oraz śpiwór, które na czas zawodów będzie można zostawić w bazie. 

O co w tym wszystkim chodzi?

Zawodnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami. Celem zespołu jest odnalezienie w terenie punktów z mapy w ustalonym limicie czasu. Limit czasu jest tak dobrany, aby każdy zawodnik w tempie spacerowo-marszowym i nie gubiąc się zanadto dotarł na metę. Punkty kontrolne w terenie to miejsca charakterystyczne np. szczyt górki, dołek, skrzyżowanie dróg leśnych. W miejscu charakterystycznym znajduje sie tzw. lampion z kodem, który zawodnicy nanoszą na swoją kartę startową za pomocą kredki umieszczonej z lampionem. Aby odnalezienie właściwych punktów stanowiło wyzwanie, w okolicy rozstawione są tzw. "punkty stowarzyszone". Za potwierdzenie punktów stowarzyszonych zawodnicy otrzymuję punkty karne. 

Na jednym z punktów jest ognisko, na którym zawodnicy mogą odpocząć, zjeść kiełbaskę i napić się gorącej herbaty. Dla kategorii Beskidzkiej ognisko jest metą, zaś dla pozostałych tras wyznacza mniej więcej połowę trasy. 

Punkty karne

Za bezbłędnie pokonaną trasę w limice czasu zespół dostaje 0 punktów karnych.  Za każde "przewinienie" zawodnicy otrzymują odpowiednią ilość punktów karnych, np. 

  • 25 p.k. - potwierdzenie punktu stowarzyszonego 
  • 10 p.k. - zmiana potwierdzenia 
  • 30 p.k. - pozostawienie wolnej kratki 
  • 1 p.k.  - za każdą minutę powyżej czasu podstawowego, a w limicie spóźnień
  • 10 p.k. - za każdą minutę po limicie spóźnień

Szczegółowe zasady i punktację zawiera dokument "Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK"

Kategorie startowe

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach w jednej z czterech kategorii: 

  • Beskidzka - zalecana dla osób początkujących (trasa wiedzie głównie drogami leśnymi, długość trasy ok 15 km, zespoły 1-7 osobowe)
  • Tatrzańska - dla średniozaawansowanych ( długość trasy ok 20 km, zespoły 1-5 osobowe)
  • Alpejska - dla zaawansowanych (długość trasy ok 25 km, zespoły 1-3 osobowe)
  • Himalajska - dla wyjadaczy orienteeringu (długośc trasy ok 30 km, zespoły 1-3 osobowe)

Nagrody 

Zawody wygrywa zespół, który pokona trasę z najmniejszą ilością punktów karnych. Zwycięzkie drużyny otrzymają pamiątkowy dyplom oraz nagrody.  Wśród osób obecnych na zakończeniu rozlosujemy nagrody :) 

Rejestracja 

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach. Zapisy prowadzone są przez formularz na stronie zawodów. Zapisy rozpoczęły sie 29 września i potrwają do 19 listopada (lub do wyczerpania miejsc na poszczególnych kategoriach). Chętni mogą również zakupić pamiątkową koszulkę - zapisy zbieramy do 11 listopada. 

Wpisowe 

Udział w imprezie jest odpłatny i wynosi 30zł od uczestnika. Zawody organizowane są non-profit - pieniądze pozyskane z opłat pokrywają koszty organizacji imprezy. Organizator imprezy - Studenckie Koło Przewodnikó Beskidzkich jest organizacją pożytku publicznego. 

Przykładowe mapy

  • mapa dla osób rozpoczynających przygodę z marszami na orientację  (całość)
  • mapa dla osób, które czują się pewnie w nocy i chcą spróbować swoich sił w nocy (część 1 i część 2)
  • mapa dla wyjadaczy orienteeringu i szukających wyzwań (część 1 i część 2)

Poprzednie edycje imprezy

  • 2011r. -  Chrosna, ok. 170 zawodników 
  • 2012r. - Pułtusk, ok. 300 zawodników 
  • 2013r. - Sadowne, ok. 550 zawodników

 

 

 

 

Tags: